‘Slimme meter’ mogelijk vervangen

Naar aanleiding van het TV-programma Kassa en publicaties in dagbladen zoals www.telegraaf.nl/nieuws/2810560/slimme-gasmeter-toch-dom heeft een Kantershof-bewoner met netbeheerder Liander gesproken over problemen met de nieuwe `slimme` gasmeter. In Kantershof zijn veel van deze meters geplaatst. Er blijkt een serie meters geplaatst te zijn met een te korte schroefdraad.

Liander (en mogelijke andere netbeheerders) hebben inmiddels deze geplaatste meters opgespoord. Deze worden vervangen na eerst de betreffende aansluitadressen te hebben aangeschreven. Als iemand zo´n slimme gasmeter heeft, dan kun je op de website van Liander checken of deze meter ook vervangen gaat worden of juist niet. Klik dan op de volgende link www.liander.nl/kassa. Vul je postcode en huisnummer in en de laatste 6 cijfers van het meternummer. Mocht je een andere netbeheerder hebben, maar wel dit type `slimme` gasmeter (zie link van de Telegraaf), bel dan even deze netbeheerder voor nadere informatie over mogelijke vervanging of niet. Foto: Radar

Eén reactie op “‘Slimme meter’ mogelijk vervangen”

  1. I had quite a different experience. While replacing my meters with smart meters, Liander (or Dynniq who actually did the installation) messed up my gas-pipes and ended up costing me over 2000 euros that they refuse to reimburse. In response i created this page to inform others on what you can do to not do the same mistake as i did:

    http://www.lianderervaring.nl/

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *