Verkeer in de K-buurt van de toekomst

We kregen een update van Gemeente  over het  onderzoek dat werd gedaan in het kader van het maken van een stedenbouwkundig plan op basis van onze K-buurt ontwikkelvisie www.1104enzo.nl/college-omarmt-plannen-voor-de-k-buurt/

(dat als vervolg op de eerdere werksessie https://1104enzo.nl/kmidden-terugkoppeling-werksessie-4-de-karspeldreef/ waar uit kwam dat er nog onderzoek moest worden gedaan, dat is nu gedaan, oa met verkeers drukte metingen en simulaties naar toekomstige situaties )

In het kader van transparantie naar de buurt hebben we de terugkoppeling opgenomen en delen die hier

 voor de buurt belangrijke bevindingen:

#De Karspeldreef kan het verkeer aan, ook met de 1250 extra woningen die gebouwd gaan worden

 

#Het verkeersprofiel kan een stuk slimmer om de doorstroom te verbeteren

 

## Rotondes,  die we eerst dachten dat de beste oplossing zou zijn, gaan niet helpen, extra ”opstelbanen” en zorgen dat de kruispunten verkeer sneller kunnen verwerken wel

 

## Het aantal aansluitingen (op en afritten op de karspeldreef) kan minder waardoor er betere doorstroom kan zijn

 

# Het  is mogelijk het busstation wat nu op de Kromwijkdreef zit aan de zijkant van lighthouse chapel, naar de Karspeldreef te verplaatsen, meer bij het metrostation, zodat je een soort OV centrumpje krijgt

 

# Een  aantal uitwerkingen, zoals optimaliseren waar laadlosplekken etc, volgen later

 

# Aandacht voor de achterzijde van Kameleon, ook al valt dat niet in het plangebied, in goede samenwerking met de winkeliersvereniging van de Kameleon

 

# Het  stuk ”aansluiting Karspeldreef op Gooise weg” valt buiten dit plan gebied maar is onderdeel van het Nelson Mandela Park ontwikkelplan, en de dingen die bewoners Switi aangedragen hebben (https://1104enzo.nl/doe-wat-aan-verkeerssituatie-bij-switi-karspeldreef/) , hebben de aandacht daar en worden daar meegenomen. Wel goed voor bewoners Switi om die plannen dus goed te volgen

 

# Tussen winkelcentrum en Kavel Kempering steken veel mensen over terwijl er geen oversteekplaats is. Kennelijk is daar wel behoefte aan, je ziet dat ook aan het ‘geitepad’’ in de berm. Maak dat beter dus

 

De K-buurt in Amsterdam Zuidoost is aan een ontwikkelslag bezig. Gemeente en bewoners werken daarin samen om de potentie van het centrum van de K-buurt, het zogenaamde Kmidden gebied, te ontsluiten. 

 

Die samenwerking heeft in maart 2022 geresulteerd in een ontwikkelvisie die integraal de fysieke, sociale en economische ontwikkeling weergeeft: www.bit.ly/ontwikkelstrategiekmidden 

 

Vervolgens is een team van bewoners en gemeente aan de slag gegaan om HET FYSIEKE DEEL daarvan verder uit te werken tot een zogenaamd Stedenbouwkundig plan. 

 

Deze werkgroep heeft een half jaar diverse onderwerpen uitgediept in zogenaamde ‘’Ateliers’’. Waarvan sommige ook nog om verder onderzoek vroegen. Dit is de oplevering van zo’n onderzoek. Voor meer info zie de categorie KmiddenCocreatie op de buurtwebsite www.1104enzo.nl

Ondertussen wordt er ook hard gewerkt aan andere ontwikkel componenten, sociaal, economisch, verduurzaming, etc, maar daar gaat deze presentatie dus niet over. 

++++n? 

# kijk op website 1104enzo.nl en abonneer je op berichten daar en kijk op www.1104enzo.nl/kmiddencocreatie

# wordt lid van de K-buurt brede appgroep via www.bit.ly/allemaalkbuurt

# Kom gewoon eens langs op het K-buurt uurtje, 

Elke week donderdag 17:00-18:00 in Buurthuis Bonte Kraai

SamenSterk ❤️ SamenKbuurt

#Kmiddencocreatie

2 reacties op “Verkeer in de K-buurt van de toekomst”

  1. Hopelijk wordt er ook gekeken naar een oplossing voor de geluidsoverlast van de dreef voor kelbergen. De woningen die tegen de dreef liggen worden gek van de auto’s die vaak met veels te hoge snelheid langs rijden. 24/7. Een geluidswal zoals op de huntumdreef zou geweldig zijn voor deze bewoners en kan ik s’nachts misschien weer eens genieten van mijn nachtrust!!!!! En mijn buren ook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *