Metro53 lijnvoering: nog steeds geen nare plannen

Het is dus nu precies 4 jaar geleden dat we tot onze schrik ontdekten dat GVB ons weg wilde stoppen achter een overstap op vd Madeweg.
Dat hebben we toen met massaal protest en dank aan velen daarvoor weten te voorkomen.
Niet vergeten alleen dat dat destijds voor maar 5 jaar was.  Tot er een nieuwe concessie vergeven wordt op vervoersgebied. Wat gaat de toekomst brengen?
We hebben daarom de vervoerregio recent een email geschreven ”hoe staat het ervoor?” opdat we niet overvallen zouden worden, vinger aan de pols. Dit kwam er terug:
BEGIN BERICHT “er zijn op de korte termijn geen concrete plannen die impact kunnen hebben op de rechtstreekse verbinding van en naar Gaasperplas. Het is dan ook aannemelijk dat de lijnvoering van de Amsterdamse metro de komende jaren niet zal wijzigen. Het kan echter om verschillende redenen noodzakelijk worden de exploitatie van het OV-netwerk opnieuw tegen het licht te houden. Met name structurele stijgingen of dalingen van de vraag kan reden zijn wijzigingen aan te brengen in het netwerk. Voor de duidelijkheid: dit is op dit moment nog niet aan de orde. Op dit moment voldoet het huidige metronetwerk nog prima. Dankzij de coronacrisis zijn er op dit moment natuurlijk veel onzekerheden rondom de reizigersvraag en de reizigersinkomsten. Dit en andere ontwikkelingen in de stad is aanleiding voor de Vervoerregio om samen met gemeente Amsterdam en GVB na te denken over de toekomst van het regionale OV-netwerk (en dus ook de metro) op de middellange termijn. Voor de lange termijn is het OV Toekomstbeeld 2040 leidend. Deze kunt u downloaden van onze website.
Besluitvorming over eventuele wijzigingen in het netwerk zal altijd plaatsvinden in het vervoerplanproces. Dit is het proces waarbij de Vervoerregio de door de GVB ingediende plannen beoordeelt. Dit wordt minimaal eenmaal per jaar door GVB ter besluitvorming ingebracht en zal zijn te vinden op de website van de Vervoerregio. Hierbij wordt de reizigersadviesraad (RAR) altijd betrokken. Meer informatie over de RAR vind u op www.rar-vervoerregio.nl. Ik adviseer u dan ook deze website en onze website goed in de gaten te houden.” EINDE BERICHT

2 reacties op “Metro53 lijnvoering: nog steeds geen nare plannen”

  1. Ik vind het opvallend dat er de laatste tijd vaak een korte metro rijdt, blauwe. In deze tijd van corona vind ik dit niet kunnen en nu met de ijspret vaker geen metro van Gaasperplas naar cs. Op station vd Made overstappen is een crime. Opvallend is dat er naar het Gein extra lange metro rijden, 4 blauwe delen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *